Godmorgon!

Hej! Jag har varit borta ett tag för att jag har haft ont i fingret, och i helgen var vi barnvakt till lilla Nisse och Loke. På fredagen åkte min syster och hennes sambo till Stockholm för att gå på Let's Dance, så då fick vi ta hand om små barnen! Vi började med att äta lite lunch hemma hos Sofia och Emil, sen gick vi ut på en promenad och handlade lite, efter det var det dags för lite mellis och en sovstund när vi kom hem. Ett tag somnade både jag, Kasper och Loke i soffan medan Nils sov i sin säng haha. Vi åt pizza till kvällsmat och myste med Loke i soffan och åt godis efter att Nils somnat och det var såså mysigt. På morgonen var jag dock dödstrött, jag hade bara fått sova typ 3,5h sammanlagt så det var kaffe i mängder hela morgonen. Men jag hade turen att mamma och pappa kom strax efter klockan 10 så jag kunde få duscha och sätta på mig riktiga kläder istället för pyjamas. Vi åt pannkakslunch och vid 13 skjutsade pappa hem mig och då totaldäckade jag på soffan. 
 
Idag är det tisdag iallafall, så jag kommer vara i skolan till klockan 17 för att jobba matte. Det händer inte så mycket idag efter det, kommer nog bli att jag går hem efteråt och kanske pluggar lite eller bara ligger i soffan tills Kasper kommer hem. Men jag ska faktiskt träna en sväng hemma och duscha riktigt länge! 
Tänkte visa vad vi käkade igår, det blev faktiskt gott och gick riktigt enkelt att laga.
Såhär såg det ut igår större delen av dagen... Det var verkligen inte kul att gå ut, så vi stannade mest inne hela dagen och fixade lite i lägenheten. 
Här är det! Kanske inte ser mycket ut, men det är just grönsaksröran som blev god! 
Jag började med att steka kycklingen i lite smör, men den fick inte gå klart för jag ville inte att den skulle bli torr. Så när den bara fått lite yta så hade jag i hackad vitlök och hackad gullök, jag lät det steka med en liten stund. Sen hade jag i purjolök, väntade några minuter och efter det hade jag i hackad paprika. Och en sak som jag verkligen kan tipsa om är frysta kryddor! Jag har persilja, basilika och örtblandning provencale. I den här grönsaksblandningen hade jag i lite örtblandning, salt och peppar. Sen bara såg jag till att kycklingen var genomstekt så åt vi det med ris. Jättenkelt och gott, perfekt vardagsmat. 
 
Ha det bra! 
 
 
Se till att gå in och gilla min facebook sida, och lyssna på låten! https://www.facebook.com/stinajedebergmusic/ 
 
Följ mig på instagram @stinajedeberg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0