#39


#38

Denna dag har varit väldigt lugn och skön. Började med att sova till klockan elva, gick upp och gjorde god frukost. Var hemma ett tag, gjorde inte så mycket. Åkte sedan hem till André och fikade där, efter vi åkt hem så satt jag och mormor ute på baksidan och solade oss. Det var faktiskt 24 grader idag på våran baksida!
Snart så kommer mina systrar hit och vi ska äta, sen åker nog jag in till Sofia och sover där. Imorgon ska jag nog träffa Linn, sen vet jag inte riktigt vad som händer.
Inte ofta jag skriver sånna här inlägg längre, men nu kom det ett.

#37


Jag kommer verkligen ihåg hur glad jag var när jag tog den här bilden, det pirrade i hela magen eller faktiskt i hela mig. Jag var så glad för att jag trodde att allt skulle bli bra och att jag skulle få uppleva det där speciella. Och nu sitter jag här, fyra månader senare och allt är sådär igen: dåligt.

#36



Gårdagen var riktigt lyckad! Det var tårar, skratt och jag fick höra saker som jag bara drömt om. Fick även säga saker som jag länge gått runt och undrat på.
Vaknade hos Elin imorse, vaknade första gången runt fem tror jag. Sov lite från och till framtills Elin vaknade vid 12, gick upp och på en gång kom pappa och hämtade mig. Sen jag kom hem har jag hunnit äta duscha och legat i sängen. Har nämligen blivit lite sjuk, ont i halsen, huvudet och är lite snuvig men det stoppar mig inte! Ikväll kommer Hanna hit, vi ska kolla på film och äta geisha. Kommer bli askalas

#35


Bild som jag gjorde i photoshop till en bilduppgift i skolan.


Vad har jag haft för mig dessa fem bloggfria dagar? Hm, jag vet faktiskt inte.
Jag har varit i rättvik med konfirmander, gjort klart mitt svenska arbete, skrivit klart låttexter till våran avslutningsvideo i nian, gjort bilduppgift, och idag sjöng jag på påskmixen i skolan.
Och snart kommer förhoppningsvis Elin och hämtar mig, och ikväll går vi ner till trädgården sen sover jag hos Elin. Bättre start på lovet tror jag inte finns

#34


Bilder från we♥it

Vet verkligen hur tråkigt det är med dessa collage, men jag har så mycket inspiration just nu. Kan bara inte få ner det på mina egna bilder, har helt enkelt inte tiden.
Detta inlägg är tidsinställt så jag sitter i Rättvik nu med konfirmanderna, och äter/leker/sover.
Kommer hem på söndag.
ΔSkriver dåΔ


#33

Bilderna är från we♥it

Har inte bloggat för att jag helt enkelt har haft fullt upp med annat. Livet kom emellean så att säga.
Har förövrigt gjort nationella i biologi, och det gick sådär om vi säger så. På fredag åker jag och mina små konfirmandbarn till rättvik för att "ha en rolig helg", eh. Och sen inleder jag sista veckan innan påsklov.
Efter påsklovet är det april, sen maj och sen slutar jag nian. Slutar på kyrk, för evigt. Lämnar grundskolan.


#32 day 4


Det var sol och då var det solbrillor och triumfbågen som gällde
Vi mötte upp mina föräldrar för att äta lunch i latinkvarteren
Alva och jag gick ifrån mina föräldrar för att gå till bron med alla lås på och för att äta glass som är formad som rosor. Jag hade smakerna mango och yoghurt, kan vara bland det godaste jag ätit.

#31


Dagen har varit hyfsad, ingenting speciellt har hänt alls. Gick i skolan, åkte hem, åt och försökte plugga utan någon framgång. Nu ska jag snart sova, men innan det ska jag kolla på 'det okända' med mamma bara för att de befinner sig i ludvika. Ci vediamo!

#30 dag 3


Började dagen med att ta på toppen av Louvren.
Satte oss på Starbucks, jag blev kallad "slyna" istället för "stina" och vi hittade wifi


Gick upp i många trappor, för att komma till Montmarte.

Det var väldigt fin utsikt, och vi tittade lite på Sacre coeur och alla gubbar som satt på torget och målade.


Vi åt lunch på en resturang där vi satt vid ett mini-bord och ena servtrisen dansade och den andra såg sådär typsikt fransk ut(det enda som saknades var baguetten under armen).

På kvällen åkte vi till Neuilly för att äta mat med våra föräldrar. Det var gott, och på kvällen fick Einar(lillebroder till Alva) leka pressfotograf mitt på gatan.

#29

I torsdags åkte jag upp till sälen med ett härligt KU gäng, har åkt slalom i två dagar, åkt pulka, ätit massa och skrattat ännu mer. Har haft det väldigt bra med andra ord. Kom hem för ungefär en timme sen, och ikväll ska jag skriva klart min SO-inlämningsuppgift, och sen ska jag sova tidigt ikväll. Och såklart ska jag äta mat.

#28 dag 2


Vi strosade runt på Champs elysee, gick in på Swarovski och gick upp i en sån där cool diamanttrappa.
Köpte Macarons från donken på Champs elysee(!!!!), satt och åt dom på en bänk. Det var gott
Tog metron till Eiffeltornet, och åt lite crêpes med nutella på. Det var riktigt gott

Tog metron hem, lite fina bilder här på min fina kompis.
På kvällen, efter vi ätit middag hemma, gick vi till Palais du fruit 'frukt palatset', och åt "frukt". Jag tog en stor fet glass, med jordgubbar och massa grädde. Alva tog yoghurtglass med frukt.
Behöver jag ens säga att det var gott eller?!

nu när jag ser det såhär, gud va mycket vi åt på fredagen. Men det är bra. Ha det bra, au revoir!



#27


Idag, så började jag kvart över nio. Men åkte in till skolan till åtta i hopp om att jag kunde ha setat och jobbar med mitt so-arbete. Såklart så glömmer jag mina böcker hemma, och alla datorer var upptagna, så jag satt där i skolan i en timme, väntandes på nästa lektion. Och på denna lektion hade jag också mina böcker hemma, och så skulle jag till tandläkaren tio minuter efter att lektionen börjat. Jag hade alltså kunnat sova en timme till, och gått till bussen så jag hann till tandläkaren. det var roligt.

Nu på kvällen borde jag egentligen ha pluggat so, men min dator ville inte riktigt samarbeta med mig förns nu och sen kom en massa annat i vägen. Så nu ska jag skriva ett helt arbete imorgon, som ska vara inne på torsdag. Önska mig lycka till säger jag bara!
Nu ska jag försöka få någon slags sömn, bonne nuit!

#26 dag 1

Detta sportlov har varit det bästa någonsin, min helg har varit allraallra bäst och jag har haft så kul. I sommar ses jag och Alva igen, längtar så.

Dag 1, alltså torsdagen. Då, efter vi kommit hem till Alva, så åkte Alva tillbaka till skolan, men jag och mina kära föräldrar gick runt lite, tappade bort oss runt champs elysees och sedan på kvällen åt jag, mamma, pappa och Alva på en italiensk resturang och kollade sedan på ett blinkande eiffeltorn.

Nu ska jag svimma i säng, för imorgon ska jag till skolan igen. tyvärr
au revoir!

#25

Har det väldigt bra här i Paris med min kära kompis. Skulle gärna ha stannat här längre, men på måndag åker jag hem och då ska jag visa alla bilder jag tagit under dessa finfina dagar. 
Idag har vi varit runt lite, åkt metro och på kvällen mötte vi upp mina föräldrar för att äta italiensk mat, mucho gott. 

-har förövrigt köpt världens snyggaste ryggsäck, wiho.-