#58

Livet är bra just nu. Jag vet att jag tjatar så otroligt mycket om det, men det är verkligen bra.
Är med de som jag tycker om mest, och jag mår så jävla bra. Vädret är på topp och jag tror aldrig att jag har varit såhär tillfredställd med tillvaron. Såklart finns det saker som jag borde ta tag i, och lösa. Men det är sommar, och ingenting kan stoppa mig från att leva lite extra nu. 

Idag har jag legat ute på sofias balkong och solat hela dagen, hoppas det har gett mig något resultat. Ikväll ska vi ut med båten hoppas vi, och umgås med folk. Men nu: Springa av sig allt 
 

#57

Vill bara flytta hemifrån och fixa med en lägenhet precis så som jag vill ha den. Det enda problemet är nog pengarna, det är ju så dyrt att fixa iordning och att ha lägenhet.
Jag vet verkligen exakt hur jag vill ha det.
Alla väggarna ska vara vita, och så ska det vara vita och mörka trämobler. Min säng ska vara fylld av massa fina kuddar och ett stort fluffigt täcke. Jag ska jag ljusslingor i sovrumet och det ska vara stilrent och snyggt men ändå personligt med bilder på väggarna.
 

#56


Idag har jag verkligen haft bästabästa dagen på riktigt länge. Gick upp halv åtta, sprang sex km med mamma, åt en riktigt god frukost och sen har jag legat ute i solen fram tills nu! Vad som händer ikväll vet jag inte riktigt, antingen så äter jag hemma och bara umgås med mina föräldrar eller så åker jag in till stan och träffar någon kompis. Får se helt enkelt. ÅH älskar livet just nu. så jävla fantastiskt skönt att kunna säga det.

#55

Den 1a augusti så kommer jag att börja det såkallade töntiga "mitt nya liv" "mitt nyttiga liv".
Från och med det så kommer jag att faktiskt försöka att hålla motivationen uppe, även om det inte är en av mina styrkor så ska jag verkligen försöka.
Det som jag kommer satsa mest på är kosten, för det är där jag gör fel idag. Jag äter för konstiga tider, och för mycket ibland och för lite ibland. Äter inte så överdrivet mycket grönsaker, och jag tar hellre en chokladkaka än ett skål med frukt. Och det är det som jag vill ändra på. Jag måste börja äta bättre om jag ska kunna nå mina mål.
En sak som jag inte kommer göra, det är att lägga upp bilder på twitter/instagram om "hur bra mitt liv är" bara för att jag är nyttig. Det är inte säkert att livet blir bra bara för det, men det kommer bli bättre.
Och ja, det låter klyshigt att säga allt det här om att jag ska börja träna hårdare och mer och äta bättre blablabla, tro mig det tycker jag också. Men jag känner att det verkligen är dags nu, jag orkar inte gå runt och önska att saker vore annorlunda, det är jag som måste få sakerna att hända, ingen annan.
Varför jag gör det här?
Jag är så trött hela tiden, och jag vet att om jag tar allt detta på allvar så kommer jag bli gladare, piggare och fräshare. Jag kommer bli mer nöjd med mig själv, och min kropp kommer tacka mig för att jag gör det här.
Jag är så trött på att gå runt och vara sur och grinig hela tiden, nu kommer det bli ändring.
Jag är dock en sådan person, jag är verkligen inte orre-tjejen som lägger ut bilder på instagram där det står "precis avklarat mitt gympass, nu ska jag ta en PW hem och mysa med mamsen och massa frukt<33"
Det där är verkligen inte jag. Men jag behöver ju inte göra det, jag kan ju träna äta må bra även om jag inte lägger ut bilder på instagram där jag skryter om det, eller hur?
Men alla får ju såklart göra det, ingenting sånt jag menar. Om du vill lägga ut en bild på att du klarade milen idag, gör det! För det är ändå du som avgör vad du ska göra. Gör det som du mår bra av, så kommer allt bli bra i slutändan.
Det är därför jag gör det här. Jag vill må bra, och jag mår bra när jag äter bra och tränar.
 
 
 

#54

Uppdateringen suger på sommaren, ja. men snart kommer ett inlägg som jag faktiskt-för en gång skull- tidsinställt, för att jag har skrivit ganska långt.
Allting känns ganska bra nu ändå. Har några veckor kvar av sommaren, och snart åker jag ner till västkusten. Jag lever andas och är med de människor som jag tycker om mest. Solen skiner och jag skrattar, mycket.

#53

Har kommit in i en sån där period ni vet. Då man vaknar med ett leende på läpparna varje morgon och allt känns så jävla bra. Det enda jag vill göra resten av sommaren är; träna, äta, sola och umgås med människor som jag tycker om. Gymnasiet tar jag som det kommer, det enda jag vet är att jag måste plugga arslet av mig om jag ska kunna göra det jag vill när jag tagit studenten. För jag ska göra det, det finns inga "kanske", jag ska.

#52

Såhär går jag runt om dagarna, med mitt trollhår som lever sitt egna liv på sommaren, precis som det ska vara.
Dagarna går fort och skratten är många, som jag delar med min andra halva, bästa vän, den som jag inte kan leva utan. SP.
Det händer saker hela tiden, och det är bra. Jag mår bra och jag lever, andas och allt det där.
Om 37 dagar är det midnattsloppet, om 39 dagar börjar skolan, om 56 dagar fyller jag sexton.
 

#51

NU ÄR HON HOS MIG, I MIN STAD!!!!!!!!! allra käraste alva