#188 every time it's torn, love me like I'm not made of stone

Sommarjobbandet har börjat, tre veckor framför mig på Hammarbacken. Får beröm varje dag för att jag är flitig och trevlig, så jag trivs. 
   Idag har det varit superstressigt hela förmiddagen, kom hem och satte mig och nu är det som att mina ben inte orkar bära upp mig. Är helt slut och ikväll ska jag vara ensam, läsa veckorevyn och kolla på film. Imorgon börjar jag klockan tolv, så då får jag sovmorgon. Senare på kvällen kommer Kasper ut till mig. Längtar. 

#187 what am I supposed to do

Är så otroligt kär i den här killen, är så glad att han är min. 

Kasper kom hit efter sin träning, så åt vi mat och gick ner till sjön för ett kvällsdopp. I helgen var vi i Malmö för att hälsa på hans bror och flickvän som bor där nere, trivdes i Malmö hur bra som helst! Storstad men ingen stress trots att det var löningshelg, jätteskönt. 

#186 break free

Det är väldigt mycket tankar som går runt och runt och runt igen just nu i mitt huvud. Vet ingenting längre känns det som, känner inte ens igen mig själv heller. Tror det blir bättre när skolan kommer igång konstigt nog, så jag får något att fokusera på. 

Kasper sov här inatt och det var bra. Vi cyklade ner till burtjärn och badade och solade, snart ska jag åka till stallet och äta mat med sofia och alla ridlägerbarn. Det blir nog mysigt. 

#185 chez France

Kom hem ifrån Frankrike förra lördagen, hade femton bra dagar där nere trots extrem hemlängtan och halvdåligt väder. 
Första tio dagarna spenderades i en liten stad som heter Bouzigues. Där åt vi fisk och skaldjur nästan varje dag, allt var verkligen hur färskt som helst. Mamma var väldigt nöjd här, hon älskar ostron och när man gick vid alla restaurangerna såg man "huîtres" överallt på menyn och man kunde se ostron-odlingarna från sitt bord. 

De sista fem dagarna var vi i Le grau d'agde där vi har varit nästan varje gång vi åkt på semester till södra Frankrike. När vi kom dit så mötte vi upp Karin och Oskar, senare kom Sofia, Emil, Loke, Pia, Christer, Elin, Tobbe och Cecilia. Så vi var 12 personer, 13 med Loke, som bodde tillsammans andra veckan. I detta hus hade vi en pool, det var väldigt skönt att ligga där på dagarna eftersom det blåste väldigt mycket. Men det brydde sig inte Loke i alls, han älskade att springa runt på stranden och leka i havet. Poolen var ju inte riktigt lika rolig. 
Här blev det iallafall också lite musslor och annan god mat, var bara ute och åt två gånger och resten åt vi hemma. 
   Det var väldigt skönt att komma hem i lördags, eftersom jag längtade hem från den stunden att jag åkte hemifrån. Det har aldrig någonsin varit så för mig, jag har alltid velat vara kvar längre där nere. Det bästa var att komma hem till Kasper och få vara med honom, och såklart att jag senare på måndagen fick träffa mina fina vänner. På fredag åker jag och Kasper till Malmö för att hälsa på hans bror och flickvän, och sen börjar jag sommarjobba i tre veckor. Efter det börjar jag mitt andra år på gymnasiet, helt galet. 

#184 you were like home to me

Har en sån konstig känsla i min kropp just nu. Det är så skönt att vara ifrån allt, och att kunna vara själv. Men samtidigt så har jag en nästan som en ständig ångestkänsla för att jag vill hem så mycket, har aldrig någonsin i hela mitt liv känt så förut. Att jag vill hem från en utlandsresa, för det låter ju helt sjukt eller hur? Att vilja frivilligt åka hem till kalla Sverige, istället för att vara i nästan 30 graders värme och äta god mat varje dag. Men varje gång jag hör Kaspers röst på telefon får jag nästan hålla tillbaka tårarna för att jag vill hem. Varje gång jag ser mina fina vänner så vill jag bara hem och vara med dom, vill skratta och ha kul. För det har jag inte här, jag har inte kul. Jag skrattar inte, har nästan inte skrattat sen förra onsdagen tror jag. Nu är det inte jättelångt kvar, men för mig känns det som en evighet. 
   Vill hem till varma kramar, pussar i nacken och halvdåliga spanska filmer. Vill hem till tjejkvällar, skratt och drama. Ja jag saknar till och med det dramat som vi tjejer är experter på att skapa. Vill hem och få vara mig. 

#183 when you say you love me, know I love you more

Ja detta är den mest charmiga bild jag har på mig hittills från denna resa. 
Ville mest bara säga att jag lever, solar och äter god mat varje dag. För första gången i mitt liv har jag sån hemlängtan att jag inte vet om jag kommer stå ut mer. Vill hem till mina fina vänner, hem till min fina pojkvän och hem till mitt hus. Men jag försöker njuta, och se fram emot när mina syskon kommer ner och min ögonsten Loke som jag kan gosa med lite. Försöker även se den stora fördelen att jag har runt 25-28 grader här och det blir varmare för varje dag(väderprognosen säger 33 grader om några dagar!!), så jag borde väl inte klagar egentligen.. haha, men det är svårt när alla man vill vara med är hemma. 
Nu ska jag gå ut och äta glass, eller dricka monaco. Eller både och.