#119

Idag tänkte jag lägga upp lite fina bilder som jag blir inspirerad av, och det kommer jag göra i nästa inlägg, men jag var tvungen att skriva detta också. Om jag går in på weheartit och söker på inspiration så kommer det upp fleraflera fina bilder, några konstiga men också hel del som gör mig ledsen. Bilder där det står "thinsporation" "eat less work harder" och även en massa bilder på underviktiga tjejer där man ser alla ben i kroppen med texter som "one day I will be thin and perfect". Blir så trött på alla som sprider ut budskap om att man ska se ut på ett visst sätt. Jag blir så trött på att folk inte förstår att folk faktiskt tar åt sig när det läggs ut sånna här bilder. Alla gör inte det men många gör det och det är inte okej att sprida budskap om att man måste väga 40kg och vara 170cm lång. Det är inte normalt. Strunta i vad du väger, ät vad du vill och när du vill om du känner för det.
Det finns även folk som har svårt att gå upp i vikt, som kanske vill gå upp i vikt men inte kan. Det är faktiskt synd om dom också, precis lika synd om dom som har svårt att gå ner i vikt. 
   Sen förstår jag såklart folk som tränar och har speciella matscheman men det har aldrig blivit sagt att man blir lyckligare eller snyggare av att äta mindre och vara underviktig. Tvärtom faktiskt, det är nog nästan större chans att du blir deprimerad av att ha detta beteende. SÅ ÄT MYCKET DET ÄR BRA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0