Vegetarisk lasagne

Hej! Idag har varit en riktigt lugn och skön dag, passar bra när det är fredag. Jag var i skolan på morgonen på en lektion, sen åkte jag och Elin hem till mina föräldrar och jag jobbade med mitt gymnasiearbete som är en kokbok. Jag lagade vegetarisk lasagne till oss, vi drack kaffe och sen gjorde jag vit chokladmousse men den hann tyvärr inte stelna så att vi kunde äta den... Menmen! 
Här är lasagnen, den är såå god och så enkel att göra! Tomatsåsen, är gjord på gullök, vitlök, basilika, oregano, krossade tomater och grönsaksbuljong. Den vita såsen är créme fraiche, parmesanost och hackad zucchini. Den går på ungefär en halvtimme att göra totalt, vilket är perfekt! Sen kan man göra den vegansk genom att använda havre créme fraiche, och det är ju toppen. 
 
Planen för dagen nu är att försöka plugga lite, sen ska jag och Kasper laga mat och mysa ikväll efter att han kommit hem från sin träning. Ha en fin fredagskväll! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0