#185 chez France

Kom hem ifrån Frankrike förra lördagen, hade femton bra dagar där nere trots extrem hemlängtan och halvdåligt väder. 
Första tio dagarna spenderades i en liten stad som heter Bouzigues. Där åt vi fisk och skaldjur nästan varje dag, allt var verkligen hur färskt som helst. Mamma var väldigt nöjd här, hon älskar ostron och när man gick vid alla restaurangerna såg man "huîtres" överallt på menyn och man kunde se ostron-odlingarna från sitt bord. 

De sista fem dagarna var vi i Le grau d'agde där vi har varit nästan varje gång vi åkt på semester till södra Frankrike. När vi kom dit så mötte vi upp Karin och Oskar, senare kom Sofia, Emil, Loke, Pia, Christer, Elin, Tobbe och Cecilia. Så vi var 12 personer, 13 med Loke, som bodde tillsammans andra veckan. I detta hus hade vi en pool, det var väldigt skönt att ligga där på dagarna eftersom det blåste väldigt mycket. Men det brydde sig inte Loke i alls, han älskade att springa runt på stranden och leka i havet. Poolen var ju inte riktigt lika rolig. 
Här blev det iallafall också lite musslor och annan god mat, var bara ute och åt två gånger och resten åt vi hemma. 
   Det var väldigt skönt att komma hem i lördags, eftersom jag längtade hem från den stunden att jag åkte hemifrån. Det har aldrig någonsin varit så för mig, jag har alltid velat vara kvar längre där nere. Det bästa var att komma hem till Kasper och få vara med honom, och såklart att jag senare på måndagen fick träffa mina fina vänner. På fredag åker jag och Kasper till Malmö för att hälsa på hans bror och flickvän, och sen börjar jag sommarjobba i tre veckor. Efter det börjar jag mitt andra år på gymnasiet, helt galet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0