#151 alla hjärtans dag

Det var längesen jag kände känslan att jag tycker om alla hjärtans dag. Det var nog mest när jag var mindre och jag fick choklad och någon present av mamma, men det händer inte längre. De senaste två åren har alla hjärtans dag vart så jävla kass, jag tycker inte om alla hjärtans dag någonstans. Jag vet att det handlar om att man ska ge kärlek till sina nära och kära och den tanken är bra men själva grejen med alla hjärtans dag har förstorats så otroligt mycket. Man ska ge rosor, man ska köpa dyra presenter, fria, gifta sig, allt blir så mycket. Det blir för mycket. Varför kan man inte umgås med sin familj och de man tycker om så får det räcka? Skippa alla nallar som håller i ett hjärta med texten "I love you", skippa buketten med femtioelva rosor. Hur gullig än tanken är så tycker jag att det är för mycket. Man kommer inte heller undan, om du kollar instagram ser du en miljon med pussbilder eller bilder på middagar med rosor på bordet och en chokladask bredvid med texten "firar alla hjärtans dag med mitt hjärta<3333". Ok fine visst lägg upp dina bilder, men jag tycker fortfarande att det är överdrivet. 

Alla hjärtans dag är en överdriven dag, sociala medier och stora kedjor har tagit stor fördel av detta och gjort det till någon slags dag då faktiskt de som inte har någon att fira den med kanske mår dåligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0